• English
  • Svenska
  • Norska
  • Dansk
  • Suomi

DETALJERNE SKABER BUTIKKEN

Nøglen til at skabe et sælgende og profilforstærkende butiksmiljø er at få alle detaljer til at fungere sammen og skabe noget større. Vi ved, hvad der virker. Det er ikke raketvidenskab, men det øger salget.

PÅVIRK DINE KUNDER

De fleste forbrugere er vanemennesker. Man handler, tænker og køber for det meste som man altid har gjort. Det er der ikke noget underligt i, men i butikken har vi alle muligheder for at påvirke kundernes adfærd og styre deres opmærksomhed.

TÆNK PÅ HELHEDEN

Med hjælp fra Hestras viden om forskellige brancher, målgrupper og produktkategorier er du allerede et godt stykke på vej. Vi ved, hvordan alle detaljer skal fungere i sammenhæng for at skabe attraktive butiksmiljøer.

5 TRIN TIL EN BEDRE BUTIK

Alle butikker er forskellige, men der er visse fællesnævnere, der har en umiddelbar indvirkning på butikkens lønsomhed.

1. SÆT TONEN MED DET SAMME

Det gør du nemmest gennem en højprofileret eksponering nogle meter inde i butikken. På den måde lokker du kunderne ind og giver dem et klart indtryk af, hvad de kan forvente. Det har igen stor indvirkning på helhedsindtrykket. Eksponer kun varer, der styrker din profil.

2. FÅ ADGANG TIL KUNDENS TEGNEBOG

I forbindelse med indgangen bør der altid forefindes attraktive varer, der lokker. Sådanne produkter hjælper kunderne med at få tegnebogen frem, og gå i gang med at købe. Hvis de allerede er begyndt at købe, vil du højst sandsynligt fortsætte.

3. VIS HELE BUTIKKEN FREM

Få butikker formår at få sine kunder til at se hele butikken. Det skyldes ofte, at kundens tur rundt i butikken er for kort. Med et gennemtænkt butikslayout eksponerer du en større del af sortimentet, samtidig med at du lokker dine kunder ud i alle hjørner af butikken.

4. LAD KUNDEN PRØVE

Det ligger i vores natur, at vi gerne vil prøve produkter, før vi beslutter os for at købe, og det gælder, uanset om det er tale om en kashmirsweater eller en boremaskine. Sandsynligheden for, at et produkt købes, stiger drastisk, når kunden først har prøvet det. Benyt jer derfor af salgstorve, podier og specialeksponeringer, så vidt det er muligt.

5. UDNYT KASSEOMRÅDET

Kasseområdet udgør sammen med indgangen grundlaget for kundernes opfattelse af butikken. Det skal derfor være tydeligt profileret og udtrykke den rette stemning. Kassen er et rigtig godt salgssted, der kan benyttes til nyheder, mindre omsætningsvarer og aktuelle sæsonvarer. Udskift varerne med jævne mellemrum, så kunderne finder noget nyt hver gang.

HESTRAS SHOWROOM

I Hestras showroom finder man en hel verden af muligheder med forskellige indretningsstilarter, konceptløsninger, belysning og lydsystemer. Kontakt os for en inspirerende fremvisning!

Showroom

FØLG DETAILHANDLEN

At have styr på detailhandlen er væsentligt for alle, der driver butiksvirksomhed. Brug gerne lidt tid på at sætte dig ind i, hvordan detailhandlen har det og hvordan husholdninger bruger penge.

 

Aktuelle rapporter:
Detaljhandelsindex – Plånboksindex – Svensk Handels Handelsbarometer